Диагностика двигателя H4M

Принятые сокращения:

ABS: антиблокировочная тормозная система

AC: кондиционер

AFS: послепродажное обслуживание

AS: система подачи воздуха

BCM: ЦБКЭ

CAN: шина обмена данными

CB: сгорание

CC: круиз-контроль

CCSL: круиз-контроль / ограничитель скорости

CO2: химический символ диоксида углерода

DC: ездовой цикл

DED: диагностики досье пользователя

deg C: градусов по Цельсию

DID: идентификатор данных

DTC: данные кода неисправности

ECM: Модуль управления двигателем

ECU: Блок управления электронный

EEPROM: электрическое репрограммируемое постоянное запоминающее устройство

EGR: рециркуляция отработавших газов

EOBD: европейская система бортовой диагностики

ESP: электронная программа стабилизации

ETC: электронный компонент дросселя

EV: электроклапан

HC: химический символ несгоревшего топлива

HP: высокое давление

IMV: впускной дозирующий клапан (= VCV)

IT: на входе / потребление дросселя

lokal ID: локальный идентификатор

LSB: последний значащий бит

MAF: массовый расход воздуха

MAP: давление воздуха в коллекторе

MAX: максимальная

MIL: лампа индикации неисправности

MIN: минимальный

MSB: старший бит

NOK: не в порядке

NOx: химический символ оксида азота

NRC: не перезаписываемый код

O2: химический символ для кислорода

OC: разомкнутая цепь

OWE: оценка износа масла

PWM: широтно-импульсной режим

RAM: оперативное запоминающее устройство

RPM: вращение в минуту

RR: регулирование холостого хода

SC: короткое замыкание

SCB: короткое замыкание на напряжение аккумулятора

SCG: короткое замыкание на землю

SCW: короткое замыкание на источник питания

SL: ограничитель скорости

SM: скорость управление

TDC: верхняя мертвая точка

TQ: крутящий момент

Vdiag: диагностики номер версии для послепродажного обслуживания

Verlog: иммобилайзер

VF: функции автомобиля

VIN: идентификационный номер транспортного средства

VVT: газораспределение

Диагностика кодов неисправностей

P0010 – Электромагнитный клапан впускного распределительного изменения фаз газораспределения

DTC

0010h

Intake Camshaft Variable Valve Timing Solenoid Valve

Fault Type

Description

ABC Type

13h

Обрыв цепи

Vbx_clf

11h

Короткое замыкание на массу

Vbx_clf

12h

Короткое замыкание на аккумулятор

Vbx_clf

Detection Conditions for Bit 4 (readiness)

13h

Key on AND battery voltage between 10V and 16V

11h

Key on AND battery voltage between 10V and 16V AND command OFF (PWM Command of inlet VVT < C_VVTPWM_DIAG_MAX_SCG)

12h

Key on AND battery voltage between10V and 16V

Detection Conditions for Bit 0 (test failed)

Detection timing

Resorption Timing

13h

Hardware detection of VVT command Open Circuit

1000 ms

2000 ms

11h

Hardware detection of VVT command Short Circuit to Ground

1000 ms

2000 ms

12h

Hardware detection of VVT command Short Circuit to Battery

1000 ms

2000 ms

Specific Snapshot

$2007 – температура масла двигателя

$2010 – состояние двигателя

$2030 – положение впускного распредвала фазер установки

$2031 – положение впускного распредвала фазер

$2033 - Intake camshaft phaser PWM command

P0011 – Функция управления впускного распределительного изменения фаз газораспределения

DTC

0011h

Intake Camshaft Variable Valve Timing Control Function

Fault Type

Description

ABC Type

78h

Incorrectly Adjusted or Aligned Component Detected

Vbx_clf

77h

Unable to Move the Component to the Commanded Position

Vbx_clf

92h

Component Performance Outside its Expected Range

Vbx_clf

Detection Conditions for Bit 4 (readiness)

78h

learning of the camshaft wheel enabled: Comparision between [measured angu-lar positions of the intake camshaft wheel active edges] and [values stored in Eeprom] is disable AND no Minitool request

77h

All learning finished (camshaft wheel and intergral term) AND Engine speed > 2000 rpm AND PWM Bench Mode is disable AND battery voltage > 10 V AND oil temp (or coolant temp) > 70 °C AND Calibration choice (Vrai bool) AND no DTC present linked to VVTC actuator or cam angle sensor. All those conditions has to be completed during a delay: (quickest of both 4 s and 10 s) AND 0,1 s

92h

All learning finished (camshaft wheel and intergral term) AND Engine speed > 2000 rpm AND PWM Bench Mode is disable AND battery voltage > 10 V AND oil temp (or coolant temp) > 70 °C AND Calibration choice (Vrai bool) AND no DTC present linked to VVTC actuator or cam angle sensor. All those conditions has to be completed during a delay: (quickest of both 4 s and 10 s).

Detection Conditions for Bit 0 (test failed)

Detection timing

Resorption Timing

78h

Ненормальное угловое положение активное краю колеса распредвала

< 10s

< 10s

77h

[VVTC regulation error over max threshold OR abnormal saturation of VVTC actuator command] near low trust position

< 10s

< 10s

92h

[VVTC regulation error over max threshold (13 °Crk) OR abnormal saturation of VVTC actuator command] AND VVT is NOT near low trust position

< 10s

< 10s

Specific Snapshot

$2007 - Oil temperature - engine

$2010 - Engine status

$2030 - Intake camshaft phaser position setpoint

$2031 - Intake camshaft phaser position

$2033 - Intake camshaft phaser PWM command

P0016 – Положение распределительного вала - корреляция впускного распределительного положения

DTC

0016h

Camshaft Position – Intake Camshaft Position Correlation

Fault Type

Description

ABC Type

62h

Two (or More) Input Parameters compared for Plausibil-ity

Vbx_cf

Detection Conditions for Bit 4 (readiness)

62h

Engine running AND engine speed < C_N_32_MAX_DIAG_REF_CRK_CAM AND no DTC present linked to camshaft and crankshaft sensors

Detection Conditions for Bit 0 (test failed)

Detection timing

Resorption Timing

62h

Camshaft reference position is outside of the designed range (relative to the engine position from crankshaft)

< 1s

< 1s

Specific Snapshot

$2014 - Camshaft/crankshaft synchronization state

$2016 - Crankshaft synchronization state

$2031 - Intake camshaft phaser position

$2162 - Counter of loose of crankshaft synchronization

$240B - Intake manifold pressure

P0105 – Датчик абсолютного давления

DTC

0105h

Manifold Absolute Pressure Sensor

Fault Type

Description

ABC Type

17h

Voltage Above a Specified Range

Sbx_cf

16h

Voltage Below a Specified Range

Sbx_cf

29h

Signal Not Plausible

Detection Conditions for Bit 4 (readiness)

17h

+ APC AND DTC 0641h not present

16h

+ APC AND DTC 0641h not present

29h

Detection Conditions for Bit 0 (test failed)

Detection timing

Resorption Timing

17h

Manifold pressure sensor volt-age signal > 4,975585938 V

1000 ms

2000 ms

16h

Manifold pressure sensor volt-age signal < 0,04898071289 V

1000 ms

2000 ms

29h

0 ms

0 ms

Specific Snapshot

$2401 - Boost pressure

$2422 - Amount of air pumped into cylinder

$24D7 - Manifold pressure value from model

$24E1 - Manifold pressure from sensor

$FD81 - Intake manifold pressure sensor voltage